Останнім часом, на думку “Орісіл-Фарм”, аптечний ринок має все більше проявів монополізації.
Чи має аптека право підміняти рішення лікаря або нав’язувати покупцю свою торгову марку? Українська фармацевтична компанія “Орісіл-Фарм”, яка виробляє “Атоксіл”, запустила медіакампанію #ПравоНаВибір. Її мета – привернути суспільну увагу до агресивного просування аптечними мережами препаратів “власних торгових марок” і нехтування ключовим правом споживача – обирати товар свідомо та без перешкод. На думку компанії, це шкодить і українцям, і загальному іміджу фарміндустрії.
Останнім часом, на думку “Орісіл-Фарм”, аптечний ринок має все більше проявів монополізації. Споживачі дедалі частіше стикаються з ситуаціями, коли замість препарату, за власним вибором або призначенням лікаря, їм пропонують невідомий “аналог”. Часто це препарати від тієї ж аптечної мережі, але без підтвердженої ефективності.
За словами компанії, подібна практика шкодить не лише покупцям, а й самим фармацевтам. Вони змушені працювати відповідно до комерційних планів, а не за професійними стандартами.
“Ми не ставимо під сумнів право аптечних мереж розвивати бізнес, створювати свої бренди і отримувати прибуток. Але ці права не повинні зменшувати права інших: права пацієнта знати правду, права лікаря на авторитетне призначення, права виробника бути представленим чесно. Ми виступаємо за свободу вибору, за свободу конкуренції, за захист прав споживача — і вважаємо це своїм обов’язком як чесних людей”, – зазначають в Орісіл-Фарм.
У новому відеоролику в межах кампанії #ПравоНаВибір – ілюстративний приклад загальної тенденції в аптечному сегменті. Покупець хоче “Атоксіл” – безпечний препарат із клінічно доведеною ефективністю при отруєннях, але йому одразу ж пропонують “аналог” зі словами “Це “те саме””. Подібна підміна, на думку “Орісіл-Фарм” є неетичною, адже українці мають право купувати те, що вони самі обрали або ж їм чітко призначив лікар з розумінням дієвості та безпеки препарату. Тут немає місця маніпулятивним “порадам”, які відводять вбік від власного вибору.
“Ми боремось за повагу до вибору споживача та його безпечне лікування. Кампанія #ПравоНаВибір – це про чесність у комунікації, прозорість у рекомендаціях і довіру, яка має стояти вище за комерційні інтереси. Ми віримо, що якісне лікування починається з права розуміти, що ти обираєш, і мати можливість придбати саме той засіб, якому довіряєш. Вважаємо за необхідне публічно висвітлювати проблему, мовчати – означає погоджуватись. Саме тому ми відкрито підсвічуємо проблему, яка впливає на здоров’я мільйонів. Ми обираємо не зручність, а правду. І право на вибір має бути у кожного”, – наголошують у компанії.